Thursday 14 March 2013

Hobi baru ibu, kakak & adik

salam berblog...

Kali ini nak story tentang salah satu azam baru ibu; nak kurus!!! hahahaha. so berjanjilah ibu dengan diri sendiri sekurang-kurangnya 1 bulan tu mesti pergi "mendaki". 
yer!!! xcaya ker? 

matlamatnya simple jer .. 
1) nak kluarkan peluh
2) nak dedahkan anak2 dengan "kehijauan"; ibu love green

so, napa ibu pilih FRIM?
alasan yang paling mudah ; dekat dengan rumah. tak sampai 10 minit dah boleh sampai sana walaupun masuk kena bayar. alah xde mahal sangat. masih dalam "kemampuan" . 
RM2 per kepala, parking pula hanya rm1. tempatnyapun bagus. ada trek untuk joging & berbasikal. ada jambatan gantung "canopy walk" & yang paling penting ada sungai dan air terjun. sesuai untuk si kakak yang suka bermandi manda. kalau nak lebih jelas boleh layari http://www.frim.gov.my 

selama beberapa kali pergi FRIM; kakak ammni xpernah mis untuk bermain air di sana. kalau xpergi joging, ibu hanya bawa anak2 berkelah dan lepak2 bawah keredupan pokok.

trip bulan Januari 2013; bersama cik de (hadibah hanim) & anaknya (raudhah), cik g (haziqah) dan anak2 ibu (ammni & naiim). 


laluan untuk joging & berbasikal

laluan untuk ke "canopy walk" 5o meter 

chaiiiiyoookkk kakak ammni ... kalau kita tak yakin; kita tak kan menang.

rehat jap...




sukanya Naiim
pandangan dari puncak; kabus tebal. xnampak sangat 


smile ..... kakak ammni dah penat


finally dah sampai bawah ...
Alhamdulillah, sepanjang pendakian anak2 tidak buat perangai. mungkin jenis yang suka berjalan, tambahan pula berada atas dukungan ibu/umi. cuma penat sikit untuk menenangkan kakak, memberi harapan & dorongan supaya "kami" xperlu dukung dia. huhuhu.. xsanggup sebab 20 kilo.

sampai di sini untuk kali ini.. next post gambar trip ke-2 bersama cik alang (hasimah) lak. bye!!!!




No comments:

Post a Comment