Saturday 12 November 2011

HAMPEHNYA DINNER

Seumur hidup ; pertama kali menghadiri satu dinner yg HAMMMPEEEHHHH. xbest langsung. mknan & persembahan budak memanglah ok. tp disebabkan masalah yg berlaku menyebabkan mood utk enjoy tgk show terbantut. ada rakan2 yg balik awal sbb masalah yg berlaku.

aku? xkan nak balik awal. org baru. lgpun dah bayar RM50 hengget ... mkn tetap mknlah. duit tuuuu. siap minta dgn hubby lg sbb aku belom dpt gaji.

huhuhu ... masalahnya ialah free seat dan pengurusan yg lemah. adaker patut .. xde book utk meja cikgu. so aku yg sampai lewatni terkontang kanting kesorang. aku lewat sbb masalah lalu lintas. ntah napa lak haritu jem teruk. agaknya sbb hujan pd petangnya. aku kluar rumah ... kol 5.45lg. plan asal nak berhenti kt masjid utk solat dulu. tp sbb xtahu tmpt, solat ajerlah kt surau sana. 

masuk ajer dewan ... nampak macam dah penuh. tanyalah kaunter mana tempat duduk lalu di jawabnya "free seat". alamakkkk!!!! nak duk kt manani? dahla sorg2 ajer. mula2 menujuker cikgu2 yg kenal. PENUH. pahtu tanyalah meja sebelah meja diaorg .... meja parent tp oklah. xkan nak berdiri sorg2. duk kat situ ... mailah k.yati tanya sbb diapun br sampai; tgh hrnya bawa budak2 ke pertandingan kt One Utama; sampai kol 7... aku bgtau duk cni arla.. dia kata xnak duk ngan parents .. akupun kata aku nak ikut dialah ... ada geng! lgpun dia nak cr tempat utk k.zu, k.mai & shima. aku lak nak booking seat utk wana dan azmawani. 

berdirilah kami; sambil buat "aduan" kat Ina (budak pejabat). dia ajukan masalah pd incharge (AJK PIBG). huhuhu ... oleh sbb xde tempat gak... dah penat ...  kami duklah tempat budak yg terlibat dgn persembahan. bila mknan sampai; kami mknjer dulu mknan itu ... jelah .. dah bayar!!! aku ikut yg senior2. tgh 2 duk mkn, mailah cikgu2 persembahan ; cindy & ain ... huhuhu ... sound gaklah .. nanti budak mcm mana & bla2. aku diam ajer.

pahtu ... dtg org PIBG yg SIBUK itu bgtau ada tempat tp berasingan. mula2 wana & azma yg g dulu... nun di depan. pahtu k.zu & k.mai... berdua. aku dgn k.yati. kami duk meja bersama 2 org mak budak & 6 org budak2. errrrrrrrrrrrrr.... k.yati agak bengang gak. terpaksa tunggu kerusi, plate, gelas & air baru. aku.. no feel sudah tp yg penting MAKANNNN. 

baru hidangan yg ke-3 kot, aku nampak k.mai & k.zu kluar.. xselesa artu. balik! xlama lepastu shimapun  balik jugak. aku ajak k.yati pindah tempat ..aku duk kt tempat shima (meja cikgu + staf skolah); k.yati duk meja cikgu2. ada kosong sbb k.haizan balik. dia naik keta sama dgn k.zu dan k.mai. k.yati bgtauku diapun  nak balik gak dan tgh duk tunggu suaminya.. dia suruh aku g duk sana .. meja cikgu2tu.

arhhhh ... memang xselesa. tp nak buat mcm mn.. hrtu xnak datang tp GB minta surat tunjuk sbb klu xdpt datang. mlmni ada kenduri kt rumah k.long (anak buah suami nikah). so mcm mana? datanglah dinner sbb xnak kena apa2 tindakan dr GB. baru masuk kijer 20/10. masih jauh perjalananku sebagai seorg guru. 

mlm td gak dgr citer dr k.yati yg PPD Petaling Utama memang lambat "take action" utk apa2 program. cikdu lmbt tahu sbb surat xsampai...hehehehe... baru tau napa surat lantikan xdpt2 lg sedangkan PPD lain semua dah serah kt cikgu2nya. huhuhuhu....

pertama sekali hadir dinner yg diuruskan oleh AJK PIBG... sgt2 xefisyen. cikgu2 kt cni bgtau skolahni GBnya sgt ikut cakap ibu bapa. cikgu salah .... huhuhu. apa2 program xde peruntukan. kena minta budak2 bawa brg.2. 

aku! nak ckp bykpun ... cikgu baru tp setakatni mcm dah kenal "the true colours of school & management "

dewan lak !!!  hihihi ... klakar. tetiba ada kucing sesat. masa budak2 buat persembahan ... ada seekor kelawar menari bersama2 ... padahal Kelab Golf Negara Subangtu. 

ni gmbrnyerr ... sikit ajer shootnya tp tetap ambil sbg kenang-kenangan. 

br sampai; ambil gmbr dulu. meja cikgu2
k.amali, k.su & arni

ni meja yg pertama ku duduki ... ada ibu bapa :)


geng dgn k.yati duk meja budakni sementara tunggu diaorgni sampai ;
k.mai, k.zu & wana

azma & k.yati



meja cikgu ; last sekali aku duk mejani .


nak balik dahhhh ...









No comments:

Post a Comment